Hayvanlar Alemi

Bir yazımda bahsetmiştim iş yerlerini birer orman gibi düşünür ve çalışanları da davranışlarına göre ormanların sakinlerine yani hayvanlara benzetecek olursak çok temel davranışları ile genel bir tarif yapabiliriz. Hadi biz de biraz eğlenelimJ. Eğlenirken düşünmeyelim çünkü mesaj kaygısı olmayan bir yazıdırJ.   Aslan: Ormanın kralı diye öğretildi bize. Heybetli görüntüsü, karizmatik duruşu ile tam bir... Continue Reading →

Hatalıysam Ara

Seneler önce, üzerine çok çalışılan ve çok önemli bir proje lansman gecesi çalışmadı. Sabaha kadar ne yapıldı ne edildiyse sorun çözülemedi ve proje başarısızlıkla sonuçlandı. Projenin o gece çalışması çok önemliydi sorun bir gün sonra çözülse bile artık müşteriler kaybedildiği için yaşanan sorunun telafisi de olmadı. O gecenin sabahında üst düzey bir yöneticimiz o güne... Continue Reading →

Fikir Ebesi

-          Eveeet arkadaşlar görüş bildirmek isteyen var mı? -          Ben bir şeyler söylemek isterim -          Buyurun -          Ben şöyle düşünüyorum ……. ……  …… -          Hmmm evet arkadaşlar başka görüş bildirmek isteyen var mı?   Nasıl yani? Ne oldu şimdi? Benim görüşüm beğenilmedi mi? Hayır onca iç hesaplaşmayı aşıp kim ne der umursamayacak noktaya gelip görüş bildirdim sonuç bu mu? “Hmmm... Continue Reading →

Tutun Kollarımdan Düşerim Şimdi

Covid’li beynim biraz allak bullak. Beynimin dışında sanki dördüncü yeni bir zar oluştu ve içi de bu son zamanlarda kargolarda kullanılan havalı poşetle kaplanmış gibi. Ve siz değerli okuyucularım bu satırları okurken ben çoktan iyileşmiş olacağım (J klasik bir aranızdan ayrılmış olacağım cümlesi değil elbette ki iyileşmiş olacağım daha neler J).  BT Haber Yayın Koordinatörü Ayhan Sevgi’ye yazılarımı... Continue Reading →

Öz

Selçuk Erdem’in bir karikatürü var, çok severim, bir köpek gece yatağında yatıyor, uyumaya çalışırken aklına geliyor“Bak şimdi aklıma geldi, o gıcık herif HOŞT diyinceyapıştırsaydım cevabı HAV diye” şeklinde düşünüyor J. Ya köpekçik HAV demeyi seçmediyse?  Seçimler yaparız her an, karşımıza çıkan her olayda bir durdurma düğmesine bastığımızı ve seçimimizi yaptığımızı düşünün. Seçimlerimiz o an içerisinde bulunulan şartlara, o anki ruh halimize ve deneyimlerimize... Continue Reading →

Organik mi? Yapay mı?

Sene 1821; Charles Babbage isimli bir biliminsanı acaba makineler hesap yapabilir mi diye bir soru atıyor ortaya. Bugünün bekar evi gardırobu büyüklüğünde bir makine icat ediyor ama makineyi çalıştıramadan ömrü vefa ediyor. Onun bıraktığı yerden bayrağı alan Ada Lovelace isimli dahi bir biliminsanı makineyi sadece inceleyerek çalışma mantığını çözüyor ve makineyi çalıştırıyor böylece ilk yazılımcı... Continue Reading →

İnsan Ne Zaman Ölür?

Bir amacı kalmadığında ölür insan (sevgili okurumu cevap için uğraştırır mıyım? Hemen yazdım cevabı J). Evet bazı sebepler söylenir hastalık gibi ve elbette bu konu tartışmalıdır hala ancak bence insan bir amacı kalmadığında hastalanır ve nihayetinde ölür (batı tıbbı ve doğu tıbbı bu mesele üzerine kavgalıdır yıllardır ama biz burada bu kavgaya karışmadan yolumuza devam edeceğiz).  Çalışan neden... Continue Reading →

Beni Sizler Var Ettiniz

Benim çocukluğumda renkli televizyon insanların evlerine yeni yeni girmeye başlamıştı. Babam eve bir tane getirdiğinde sene sanırım 1984 idi. Henüz uzaktan kumanda icat olmamış o zamanlar, e aleti açıp kapatmak için ayağına kadar gitmen gerekirdi. Zamanla özel kanallar çoğalmaya başladıkça kanal değiştirmek için de mutlaka televizyonu ziyaret etmek gerekti ve ziyaretler arttıJ. Evde bu kadar... Continue Reading →

Yönetici Kullanma Kılavuzu

Yıllar önce bir eğitime katılmıştım “Yöneticiyi Yönetmek”. Eğitimin ismi çok ilginç gelmişti ve büyük bir hevesle katıldım. Bu eğitimi alınca yöneticime iş vereceğimi artık düzeni tersine çevirebileceğimi düşünmüş olsam da 🙂 içerik hiç beklediğim gibi değildi ama çok şey öğrendim. Bir örnek vereyim “Her insan aynı şekilde iletişimi sevmez. Kimisi yazılı iletişime yakınken kimisi konuşmayı... Continue Reading →

Sun Sun Sun Sun Doyamadım

Tüm okuduğumuz okullardan mezun olana kadar ne kadar sınava girdik çıktık değil mi? Derslerin isimleri değişiyor ama sınav heyecanı, çalışmaları değişmiyordu. Filmi ileri sardık hepimizin ofis sandalyeleri oldu çok şey değişti ama bir şey sanki değişmeden devam ediyor. Eskiden stres yaratan sınavlar yerine artık yönetimle toplantılar var ve sınava çalışmak yerine de sunum hazırlamak var.... Continue Reading →

WordPress.com'da bir web sitesi veya blog oluşturun

Yukarı ↑

Web sitenizi WordPress.com ile oluşturun
Başla